Xevin Investments i Red Sky inwestują w Bezokularow.pl

Sklep internetowy Bezokularow.pl, prowadzony przez znanego blogera Wojciecha Kyciaka, pozyskał nowych inwestorów. Firmy Xevin Investments oraz Red Sky nabyły łącznie 49% udziałów w nowo utworzonej spółce, podczas gdy Wojciech Kyciak zachował 51% udziałów.

Arkadiusz Seńko, pełniący funkcję prezesa zarządu Red Sky Sp. z o.o., stwierdza: „Szacunki wskazują, że obecnie 20-30% wszystkich soczewek kontaktowych w Polsce sprzedawanych jest przez internet, a tendencja ta ma charakter wzrostowy. Głównym powodem tego zjawiska jest znacznie niższa cena soczewek w sklepach internetowych w porównaniu do tradycyjnych punktów sprzedaży.”

Prezes Red Sky podkreśla, że ceny soczewek kontaktowych w sklepach online mogą być nawet o 30-50% niższe niż w tradycyjnych punktach sprzedaży. Zaznacza, że większe sklepy stacjonarne czy sieci nie mają możliwości obniżenia marży tak jak sklepy internetowe.

Wojciech Kyciak, właściciel i prezes Bezokularow.pl, jest również autorem bloga ecommerce.blox.pl oraz współautorem publikacji na temat handlu elektronicznego. Ostatnio zaangażował się także w rozwój projektu Ecommerceodkuchni.pl.

Kyciak komentuje: „Jedną z przeszkód w rozwoju rynku soczewek kontaktowych jest rozpowszechniony wśród Polaków mit o ich wysokiej cenie. Naszym celem jest uświadomienie osobom noszącym okulary, że nie jest to prawda. Przed naszą firmą stoi duże wyzwanie, ale również spore możliwości.”

Bezokularow.pl działa od 2007 roku, oferując soczewki kontaktowe i akcesoria do nich. Przedstawiciele sklepu informują o stałym wzroście sprzedaży z miesiąca na miesiąc.

Ta inwestycja to kolejny krok Red Sky w branży e-commerce. Wcześniej spółka nabyła udziały w Etin Group, właścicielu sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży herbaty, kawy i ziół. Maciej Zawisza de Sulima, członek zarządu Red Sky, wyraża zadowolenie z rozwoju tej inwestycji.

Głównym projektem Red Sky pozostaje FilesTube.com, uznawany za największe polskie przedsięwzięcie internetowe o zasięgu globalnym.

Marek Rusiecki z funduszu Xevin Investments przedstawia szerszy kontekst rynkowy: „W Polsce soczewki kontaktowe nosi około 0,5 mln osób, co stanowi niecałe 2% populacji. W krajach zachodnich ten odsetek jest znacznie wyższy. W Stanach Zjednoczonych, według różnych szacunków, nawet ponad 10% populacji zastąpiło okulary soczewkami. Podobna sytuacja ma miejsce w Japonii, Holandii czy Wielkiej Brytanii. Globalnie soczewki kontaktowe używane są przez 125 mln ludzi, co stanowi 2% światowej populacji.”

Inwestorzy, oprócz wsparcia finansowego i merytorycznego, planują również wdrożenie w Bezokularow.pl nowoczesnych rozwiązań technologicznych w obszarze e-commerce.