84% Amerykanów kupi gwiazdkowy prezent online

Aż pięciu na sześciu Amerykanów zamierza kupić przynajmniej jeden prezent w internecie. W ubiegłym roku chętnych do zakupów online było o 10% mniej.

Jeśli już osoba decyduje się na zakupy prezentów w internecie, zazwyczaj nie poprzestaje na pojedynczej transakcji. 37% procent respondentów zamierza kupić online przynajmniej co piąty upominek. W ubiegłym roku taki zamiar miało 30% badanych.

56% respondentów planuje wydać tyle samo, co w ubiegłym roku. Jedynie 17% zamierza przeznaczyć więcej pieniędzy na zakupy online, a aż 27% respondentów mniej.

Do zakupów w internecie tradycyjnie skłania Amerykanów oszczędność czasu (78%), atrakcyjniejsze ceny (51%), większy wybór (43%), łatwiejsza dostawa (40%). Internet pozwala też na znalezienie bardziej dopasowanego prezentu (28%).

AC Nielsen przeprowadził badania na zlecenie eBay.