Długi ogon w e-biznesie
- Anna Meller,
- 02.10.2006, godz. 12:21
W stronę sztucznej inteligencji
Dużo wystąpień skierowanych było do osób nie znających się dobrze na specyfice branży internetowej, co więcej trudno było znaleźć taką, która mówiła o rzeczach mało znanych.
Dlatego w masie szarzyzny duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja firmy Admeta adImprover ze Szwecji, która zamierza w grudniu otworzyć swoje biuro w Wielkiej Brytanii. Admeta adImprover wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji do optymalizacji kampanii reklamowych. Jak na razie mechanizm działa jedynie dla kreacji banerowych.
- Narzędzie samo się uczy i samo śledzi, jakie są rezultaty kampanii reklamowej - mówi Leif Jagerbrand, założyciel Admety - Na podstawie tego, dokonuje decyzji, na jakich stronach zwiększyć emisję bannerów, o której godzinie najlepiej je pokazywać, etc. Efekty są o wiele lepsze w porównaniu z ręczną optymalizacją czy wykorzystaniem algorytmów statystycznych.
Admeta sama nie sprzedaje żadnych reklam, zajmuje się wyłącznie dostawą narzędzia optymalizacyjnego.
Jak na razie spółka ma dużo doświadczenia na rynku skandynawskim i w Holandii. Wkrótce jednak zamierza rozszerzyć swoją działalność w Europie. Nie wyklucza też wykorzystania sztucznej inteligencji do optymalizacji innych od banerowych typów kampanii reklamowej.
***
Targi ad:tech są największą wystawą marketingu interaktywnego w Wielkiej Brytanii. W tym roku wystawiało się ponad 140 firm. Podobne dwudniowe spotkania organizowane są w tym roku jeszcze w Szanghaju i w Nowym Jorku.
Zobacz również:
Relację z majowych targów branży internetowej Internet World w Londynie