Duża dynamika wzrostu rynku wideo online

Firma badawcza In-Stat opublikowała raport, z którego wynika, że rynek usług wideo online zwiększy się do 2010 roku ponad dziesięciokrotnie. Jak szacuje In-Stat w 2005 roku z serwisów wideo korzystało 13 mln gospodarstw domowych na świecie. W 2010 roku ma to być ponad 131 mln.

Autorzy raportu przewidują, że światowa ilość gospodarstw domowych, które mają szerokopasmowy dostęp do internetu zwiększy się ze 194 mln w 2005 roku do 413 mln w 2010. Z tych, które obecnie posiadają internet szerokopasmowy 12,8% korzysta z usług wideo online.

Raport dotyczy tzw. Online Content Aggregators, czyli rozbudowanych serwiswó online oferujących szeroki zakres treści online. Zostały do nich zaliczone m.in AOL, Google, Yahoo!, MSN oraz Apple.

Jak z niego wynika przyszłość telewizji będzie definiować internet. Najważniejszym czynnikiem decydującym o być albo nie być telewizji ma być zdaniem autorów personalizacja, czyli możliwość decydowania przez widza co i kiedy chce oglądać.

W informacji prasowej, którą opublikował In-Stat nie podano, jaką minimalną prędkość połączenia uznano za łącze szerokopasmowe. Międzynarodowe Stowarzyszenie Telekomunikacyjne (ITU) rekomenduje by jako broadband definiować łącze o przepustowości co najmniej 1,5 Mbit/s.

Więcej: "AOL, Google, Yahoo!, MSN, Apple and Others to Move TV to The Internet and Beyond". (ang.)