Europa Zachodnia wydała 33,4 mld euro na e-zakupy

W minionym roku 75 mln mieszkańców Europy Zachodniej, czyli 45,5% internetowej społeczności dokonało zakupów w internecie. Najwięcej rzeczy nabyli Brytyjczycy, Niemcy, Francuzi i Włosi – wskazuje najnowszy raport "Western Europe B2C E-Commerce" opracowany przez firmę eMarketer.

Jak wskazuje eMarketer, w 2003 roku Brytyjczycy wydali łącznie na internetowe zakupy 15,7 mld euro. Dodajmy, że aż 15,7 mln mieszkańców wysp brytyjskich dokonało w minionym roku zakupów online. Średnio Brytyjczyk zostawił 745 euro w internetowych sklepach.

Znacznie oszczędniejsi w sieci są Niemcy. Wydali oni jedynie 9,1 mld euro w minionym roku na e-zakupy. Na trzecim miejscu znalazła się Francja z wydatkami rzędu 2,9 mld. Na czwartej pozycji byli Włosi - jedynie 1,6 mld euro pozostawili w e-sklepach.

Wydatki Szwedów, Szwajcarów i Holendrów były bardzo zbliżone. W tych krajach w zeszłym roku na e-commerce przeznaczono ok. 1 mld euro.

EMarketer wskazuje, że brytyjskie przychody z tytułu e-commerce stanowią 35% całości zachodnioeuropejskich wydatków. Niemieckie e-zakupy to 27,2% wszystkich sprzedaży w internecie. Z kolei francuskie wydatki zawierają się w 8,7%, włoskie - 4,8% łącznych przychodów z e-sprzedaży.