"Know Them All" - aplikacja dla LinkedIn

PwC zaprezentowało pierwszą w Polsce aplikację na LinkedIn, która pozwala użytkownikom tego serwisu sprawdzić jak dobrze znają sieć swoich kontaktów biznesowych. Aplikacja nosi nazwę "Know Them All", jest dostępna w dwóch wersjach językowych (PL/ANG) i wykorzystuje elementy grywalizacji, która znalazła się na liście 10 najważniejszych trendów technologicznych dla biznesu w 2013 roku w raporcie PwC "Digital IQ Survey 2013".

Informacja prasowa: PwC

Serwis społeczności LinkedIn w Polsce liczy już  ok. 755 tys. użytkowników (globalnie ponad 200 mln.), z których 60% stanowią menedżerowie średniego i wyższego szczebla. Bardziej świadomi możliwości profesjonalnej sieci użytkownicy na świecie wykorzystują ją przede wszystkim do budowania relacji biznesowych (71%), prezentowania swojego profesjonalnego wizerunku (42%), a także coraz częściej odkrywania nowych możliwości biznesowych - szukają potencjalnych klientów, w tym konkretnych osób czy firm (34%).

Wiele osób posiadających swój profil na LinkedIn w Polsce posiada bardzo rozbudowaną sieć  kontaktów na portalu, zarówno polskich jak i międzynarodowych, ale często są one nieświadome ukrytej wartości tego kapitału. Aplikacja PwC "Know Them All" pozwala nie tylko sprawdzić stan aktualnej wiedzy na temat sieci kontaktów biznesowych, ale także mobilizuje użytkowników do jej polepszania i pogłębiania. Aplikacja ma formułę quizu z elementami grywalizacji (znanej też jako "gamification") - czyli wykorzystywania mechanizmów znanych z gier komputerowych lub fabularnych (w biznesie) w celu zwiększenia zaangażowania uczestników.

"Dorośli podobnie jak dzieci lubią bawić się, rywalizować, porównywać swoje osiągnięcia z innymi, dążyć do bycia najlepszymi i być nagradzani. Dlatego też mechanizm grywalizacji  jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy do zwiększania zaangażowania zarówno pracowników jak i klientów. Przewiduje się, że trend wykorzystania grywalizacji w biznesie będzie znacząco umacniał się w ciągu najbliższych kilku lat" - wskazuje Grzegorz Urban, wicedyrektor w zespole doradztwa strategiczno - operacyjnego w PwC.

Jak wynika z badania PwC "CEO Survey 2013" jeden na dwóch globalnych prezesów wskazuje, że media społecznościowe mają wpływ na jego strategię biznesową. Niemal jedna trzecia liderów biznesu biorących udział w badaniu "Digital IQ Survey 2013" deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zwiększy nacisk na biznesowe wykorzystanie LinkedIn.

"Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na dobrych i długotrwałych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści. Platformy takie jak LinkedIn  pozwalają budować swoją pozycję zawodową, rozpoznawalność i autorytet ekspercki np. przez dzielenie się wartościową wiedzą, rekomendowanie interesujących treści dostępnych w Internecie, czy też poprzez prezentowanie informacji o swoich osiągnięciach zawodowych"- mówi Paweł Bochniarz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w PwC.