NYTimes.com nagradza surround sessions
- Krzysztof Kozerski,
- 26.09.2002, godz. 11:54
Internetowy serwis popularnego dziennika The New York Times, ogłosił wyniki zorganizowanego przez siebie konkursu na najciekawszą, najbardziej kreatywną i skuteczną kampanię on-line w modelu „surround session”, zamieszczoną na stronach NYTimes.com
W konkursie brały udział kampanie reklamowe typu "surround sessions". Ten model, zaproponowany przez NYTimes.com, zakłada emisję reklam jednej firmy (różne kreacje i różne pozycje/rozmiary) skierowanych do wybranego klienta (stargetowanego czyli dobrze znanego i wybranego przez reklamodawcę) przez cały czas jego wizyty na stronie. W ww. modelu, reklamodawca płaci jedynie za sesje, które osiągnęły określony poziom odsłon (pomijając sesje zbyt krótkie), nie dopłaca też za dodatkowe, "nadliczbowe" odsłony w czasie sesji długich. O sprawie i o polskich przykładach „surround sessions”, ew. mutacjach pisaliśmy już niedawno: http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?id=23484
Od czasu kiedy w listopadzie ubiegłego roku NYTimes.com wprowadził możliwość zamieszczania w swoim serwisie "surround sessions", na taką formę reklamy zdecydowało się ponad 50 firm. Zwycięzcą okazała się agencja reklamowa Tribal DDB i jej kampania zrealizowana dla American Airlines, za którą firma otrzymała czek na 50 tys. USD. Połowę tej sumy, lecz nie w gotówce, a w postaci reklam na stronach NYTimes.com otrzymały linie lotnicze.
W jury konkursu zasiedli specjaliści zajmujący się internetową reklamą.
Galeria zwycięzców dostępna jest pod adresem:
http://www.adinnovationawards.com/gallery/professional.jsp