Rynek reklamy internetowej mocniejszy od prasowej

Po raz pierwszy w historii, amerykańska branża reklamowa wydała więcej pieniędzy na działania promocyjne w Internecie niż na reklamy w prasie. Zdaniem firmy badawczej eMarketer sytuacja ta już się raczej nie zmieni.

Interesującymi danymi podzielił się prezes firmy badawczej eMarketer - Geoff Ramsey. Zdradził on, że coś, co zapowiadano od dawna, nareszcie się wydarzyło. Rynek amerykańskiej reklamy internetowej po raz pierwszy był wart więcej od tamtejszego rynku reklamowego w prasie.

Ramsey twierdzi, że dochody z płatnych ogłoszeń w Internecie zamknęły się w 2010 roku w kwocie 25,8 mld. dolarów. Tymczasem prasa - zarówno drukowana jak i jej wydania online - może się pochwalić odrobinę mniejszymi dochodami. Wydawcy zarobili w tym roku 25,7 mld. dolarów na reklamie w sieci i na papierze. Szef eMarketera dodaje, że w nadchodzących latach dystans ten będzie się powiększał na korzyść reklamy internetowej. Jego zdaniem śledzenie płatnych ogłoszeń w sieci jest prostsze i łatwiej obliczyć na co przekładają się pieniądze wydawane przez reklamodawców.

Najciekawsze w jego wypowiedzi są jednak słowa dotyczące przyszłości reklamy w sieci. Ramsey twierdzi, że najbardziej gwałtowny wzrost odnotują internetowe reklamy wideo. Co 12 miesięcy - przynajmniej do roku 2014 - wydatki na nie mają wzrastać o przynajmniej 34%.