Rynek tabletów nie rośnie tak jak oczekiwano

Najnowsze dane ujawnione przez dwie duże firmy analityczne prognozują niższą niż oczekiwana sprzedaż tabletów. Sytuacja ma się jednak zmienić wraz z kolejnym rokiem kalendarzowym.

Według raportu przygotowanego przez firmę Gartner do końca roku 2010 sprzedanych zostanie niecałe 20 milionów urządzeń typu tablet. Na rynku ciągle najlepiej radzi sobie Apple iPad, który już w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku znalazł 3 miliony nabywców.

Według analityków Gartnera rynek tabletów ciągle napędzany jest przez czytniki e-booków oraz minikonsole i mininotebooki.

Raport ABT Research jest jeszcze mniej optymistyczny co do tegorocznej sprzedaży tabletów. Według ich danych do końca tego roku sprzedanych będzie zaledwie 11 milionów egzemplarzy tych urządzeń.

Według analityków przed tabletami jeszcze bardzo daleka droga by można je było uznać za "produkt masowy". ABT Research do tej kategorii zalicza urządzenia, których roczna sprzedaż przewyższa 40 milionów egzemplarzy.

Obydwie firmy analityczne przewidują jednak wzrost zainteresowania tymi urządzeniami. Gartner sugeruje, że już w przyszłym roku sprzedaż tabletów może osiągnąć 55 milionów egzemplarzy, a za cztery lata wyniesie już 208 milionów.

ABT Research podnosi inne kwestie. Firma przypomina, że urządzenia typu tablet są tworzone dla zwykłych konsumentów i nie celują na razie w rynek biznesowy. Największą barierą w rozwoju tego rynku jest więc ich zbyt wysoka cena. Analitycy ABT twierdzą jednak, że wysyp nowych urządzeń spowoduje spadek cen i w rezultacie przyczyni się do znacznego zwiększenia sprzedaży.