Świąteczna e-sprzedaż: 25% w górę
- Anna Meller,
- 19.11.2004, godz. 11:16
O ile zeszłoroczne wydatki na zakupy świąteczne przewyższyły oczekiwania internetowych sprzedawców, o tyle tegoroczne mają rzucić ich na kolana. Jak wskazuje ostatni raport comScore Networks, tegoroczna sprzedaż za oceanem ma być o co najmniej 25% większa niż rok temu.
Jak prognozuje comScore Networks, w tym roku Amerykanie wydadzą ok. 15 mld USD na internetowe zakupy. W zeszłym roku wydatki w okresie listopadowo-grudniowym wyniosły ponad 12 mld USD. Cały rok handlowy online ma zamknąć się kwotą ponad 52 mld USD.
Zwiększająca się popularność zakupów online to przede wszystkim zasługa upowszechnienia stałych łączy internetowych oraz bogatej oferty e-sklepów i coraz bardziej upraszczanej formuły dokonywania zakupów.
Najszybciej wzrasta sprzedaż biżuterii i zegarków. Amerykanie coraz częściej i coraz więcej wydają na takie prezenty. Dużym zainteresowaniem cieszą się też rzeczy dla domu oraz oprogramowanie (w tym gry komputerowe). Na różnego typu programy wydano w ubiegłym roku ponad 857 mln USD.