W różnorodności siła

Ostatni raport CyberSource stwierdza, że im więcej metod płatności oferuje witryna internetowa, tym większe ma szanse na sprzedaż towarów.

CyberSource objął badaniem witryny północnoamerykańskie. Z ustaleń przedstawionych przez firmę wynika, że strony e-commerce oferujące cztery lub więcej metod zapłaty notowały wskaźnik odwiedzin zakończonych transakcją (sales conversion rate) na poziomie 72%; te posiadające trzy metody płatności miały odpowiednio 71%. Znacznie niższy poziom notowały witryny pozwalające na zapłatę dwoma (66%) lub jedną metodą (60%).

Jakie opcje zapłaty są oferowane najczęściej? Niemal wszystkie (99%) witryny oferują możliwość zapłaty kartą kredytową. Mniej niż połowa badanych witryn – 46% - oferuje tzw. gift certificate – utworzenie konta na wydatki, których dokonać może inna osoba. Około 41% ankietowanych witryn daje możliwość dokonania zlecenia zapłaty. Elektroniczne czeki stosuje już znacznie mniej, bo 27% witryn, PayPal i inne analogiczne serwisy – 25%, prywatne karty – 14%.