Wyniki Megapanel PBI/Gemius za październik 2011

W październiku polskie portale internetowe odnotowały znaczny wzrost popularności. Większość z nich poprawiła swoje pozycje w rankingach, podczas gdy popularność YouTube’a spadła.

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych, YouTube spadł z 3. na 4. miejsce, ustępując Grupie Wirtualna Polska-Orange. Podium rankingu pozostało bez zmian: Grupa Google, Grupa Onet.pl i Grupa Wirtualna Polska-Orange. Facebook utrzymał 5. pozycję, natomiast Nasza Klasa (NK.pl) straciła około 500 tysięcy użytkowników, spadając z 7. na 9. miejsce. Została wyprzedzona przez Grupy Gazeta.pl, Allegro.pl i Interia.pl. Grupa TVN pojawiła się w rankingu na 20. miejscu z 4,05 mln użytkowników.

W rankingu pojedynczych domen google.pl nadal prowadzi. Onet.pl awansował na 2. miejsce z 12,5 mln użytkowników, wyprzedzając youtube.com, który spadł na 4. pozycję. Trzecie miejsce zajął google.com. Facebook utrzymał 5. miejsce, zwiększając przewagę nad NK.pl o około 100 tysięcy nowych użytkowników. NK.pl pozostało na 6. miejscu, mimo utraty około 500 tysięcy użytkowników.

Z rankingu wypadła strona demotywatory.pl, która we wrześniu była na 19. miejscu. Pojawiły się za to nowe domeny: blox.pl (18. miejsce) i dobreprogramy.pl (20. miejsce).

Podsumowując, Facebook pozostaje najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce, podczas gdy Nasza Klasa traci coraz więcej użytkowników.